Road to Ballhalla - Een ritme-gedreven actiespel voor de Nintendo Switch
Road to Ballhalla is een ritme-gedreven actiespel ontwikkeld door tinyBuild voor het Nintendo Switch platform. Het spel biedt een ritme-gedreven gameplay waar spelers met de muziek moeten bewegen om verschillende obstakels te overwinnen, zoals laserstralen en waanzinnige camerahoeken. De dynamische muziek en geluidseffecten van de genomineerde componist Nicholas Singer zijn afgestemd op het ritme en de stijl van elk level, waardoor het een meeslepende ervaring is.
Het spel heeft een uniek verhaal dat niet in de gameplay is opgenomen. In plaats daarvan worden spelers begeleid door vloerteksten die hen belachelijk maken wanneer ze falen en verschrikkelijke woordspelingen maken, zelfs als ze onverwachts niet falen. Het spel bevat ook een speurtocht waar spelers geheime gebieden kunnen ontdekken die leiden naar andere geheime gebieden, en een snelrolmodus waar spelers levels kunnen herspelen in een haastmodus om andere spelers' highscores te verslaan.
Road to Ballhalla stelt spelers ook in staat om hun ballen te stylen door ze te belonen met geweldige bonusinhoud zoals smakelijke nieuwe kleuren en spoor-effecten. Het spel bevat ook Twitch-integratie, waar spelers het spel kunnen inschakelen om niet alleen hen, maar ook hun publiek belachelijk te maken. Ten slotte heeft het spel Steam Workshop integratie, waar spelers hun eigen uitdagingen kunnen maken en delen met de level-editor, waardoor het een nog boeiendere ervaring wordt.